...život so Sjögrenom je ako cesta púšťou. Ak chcete niečo vypestovať vo vyprahnutej zemi, musíte sa o ňu starať oveľa viac ako o bežnú zem a musíte ju poriadne zavlažovať. No zem okamžite vysychá a preto musíte zavlažovať a pomáhať jej stále znova a znova a znova a zno... Vyžaduje si to nekonečnú vytrvalosť a neustály boj, no napriek tomu to nikdy nevzdávajte, často práve v tých najťažších podmienkach vedia vyrásť tie najkrajšie kvety... (J.Čížová)

Na tomto blogu nájdete predovšetkým informácie o autoimunitnom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, alebo tiež Sicca syndróm (sicca = suchý), prípadne sa používa len skratka Sjs. Nájdete tu aj zopár informácií o ochorení CFS (Chronický únavový syndróm), o osteoporóze a ďalších...

Účelom tohoto blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. A tiež nezaručujem odbornosť všetkých informácií, lebo nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré chcem posunúť ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku. Akékoľvek pripomienky, postrehy, návrhy, otázky môžete písať sem:



zobraziť môj profil (kontakt)

15. 9. 2012

Niekoľko zdravých radostí, ktoré prichádzajú s jeseňou

Článok zo stránky: www.webnoviny.sk
Autor: Kristína Priecelová

Ľahkovážne leto sa končí a prichádza jeseň. Tá so sebou prináša niekoľko prekvapivých výhod pre vaše zdravie. 
 
 
Ilustračné foto: 3.bp.blogspot.com
 
BRATISLAVA 14. septembra (WEBNOVINY) - Mnohí sa z konca leta, ktoré býva synonymom oddychu a relaxovania, veľmi netešia. Preto vám pripomíname niekoľko chutných potravín a zaujímavých plusov pre vaše zdravie, ktoré sa spájajú jeseňou a jej charakteristickou atmosférou s kratšími dňami, opadajúcim lístím a nižšími teplotami.
 
Chladnejšie teploty
V príjemných dvadsiatkach sa vám bude omnoho pohodlnejšie a menej vyčerpávajúco cvičiť vonku. Práve to je skvelý nápad, keďže výskum ukázal, že cvičenie na čerstvom vzduchu uvoľňuje viac stresu a prináša viac energie, ako keď cvičíte vnútri.
Jeseň je dokonalé obdobie na dlhé prechádzky, bicyklovanie či behanie, ktorému ste sa v neznesiteľných letných teplotách zrejme radšej vyhýbali.
 
Tekvica
Vo svojej vyrezávanej podobe neodmysliteľne patrí k Halloweenu a jej lahodné vnútro by ste rozhodne mali zaradiť do vašich receptov.
„Tekvice sú skvelé jedlo – bohaté na vlákninu a plné zdravých živín ako betakarotén či draslík,“ vysvetľuje odborníčka na výživu Gayl Canfield. Netreba zabúdať ani na semienka, ktoré sú ako snack omnoho lepšou alternatívou ako čipsy, maslové pukance či slané tyčinky.
Už polovica šálky pražených tekvicových semiačok obsahuje 92 percent dennej dávky horčíka a nechýba v nich množstvo bielkovín a vlákniny, vďaka ktorým ustúpi váš hlad pri prijatí menej kalórií.
 
Nové televízne seriály
Nie, toto nie je vtip, na obrazovky sa vracajú televízne seriály a vy aj vďaka nim môžete urobiť niečo pre svoje zdravie. Na sedenie na pohovke a chrumkanie orieškov zabudnite, skúste však malý trik – využite nudné reklamy.
Namiesto toho, aby ste zamierili do kuchyne, skúste si vždy krátko zacvičiť. Až smiešne jednoduché je napríklad chodiť na mieste. Na University of Tennessee dokonca uskutočnili výskum, pri ktorom zistili, že hodinová relácia s približne 21 minútami reklám znamená okolo 2100 krokov. Prejdete tak vyše 1,5 kilometra.
Ak aj bez reklám cvičíte poctivo a pohybu máte dosť, je tu ďalší zaujímavý účinok televízie, respektíve rôznych humoristických relácií a kvalitných sitkomov. Ak sa totiž pri dobrej komédii poriadne schuti zasmejete, vyplavia sa endorfíny a tie zabojujú so stresovým hormónom kortizolom.
 
Pravé jesenné jablká
Ako sa hovorí – jablko denne a nepotrebujete doktora. “Jablká sú skutočne jedným z najlepších jedál, ktoré nám ponúka príroda. Prijmete iba okolo 100 kilokalórií, obsahujú rozpustnú vlákninu, ktorá znižuje cholesterol, antioxidanty a vitamín C. Ľudia, ktorí jedia jablká, menej riskujú srdcovo-cievne ochorenia, mŕtvicu či metabolický syndróm,” uviedla Canfield.
A ak máte možnosť nazbierať si túto pochúťku sami, budete mať o niečo viac pohybu a aspoň si budete istí, že viete, odkiaľ pochádzajú.
 
Typické koreniny
Iste, môžete ich použiť hocikedy, ale len s príchodom jesene a následne zimy aj s príchuťou tej pravej atmosféry. Škorica, vanilka, muškátový oriešok či klinčeky nikdy nechutia lepšie ako v chladnejších teplotách a tiež ponúkajú širokú škálu výhod pre zdravie. Napríklad škorica zmierňuje zápaly a znižuje hladinu cukru v krvi.
 
Skončilo sa ľahkovážne leto
Leto je ročným obdobím spojeným s dovolenkami, dobrodružstvami, leňošením, ponocovaním a relaxovaním, no na jeseň je čas vrátiť sa k pravidelnému spánku, cvičeniu, stravovaniu a ustálenejšiemu životnému štýlu.
Skúste chodiť spať a vstávať každý deň v ten istý čas a tiež si vytvorte akýsi rozvrh na cvičenie, ktorý bude dodržiavať najlepšie ako viete.