Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

22. 1. 2010

Suchá sliznica v nose

S týmto problémom mám zatiaľ málo skúseností. Teda lepšie povedané - s problémom suchej sliznice v nose mám skúseností až až, ale mám málo skúseností s liečbou. Pretože som aj alergik, beriem tabletky od alergie. Pri tabletkách si dajte pozor (a nie len pri tabletkách od alergie), pretože môžu ešte viac vysušovať sliznice. Vyskúšala som viacero tabletiek, kým som našla také, ktoré mi pomáhajú a nevysušujú sliznice. Okrem toho používam počas dňa aj prípravky na zvlhčenie nosovej sliznice. Pre začiatok len stručne niekoľko tipov:

V NURCH mi odporučili olejový roztok Coldastop. Podľa toho, čo som o ňom čítala, môže byť naozaj dobrý. Lenže obsahuje arašidový olej, a keďže som alergická na arašidy, tak som ho ani neskúšala. Z toho vyplýva, že treba vždy čítať podrobné zloženie lieku, zvlášť ak máte nejaké alergie. Nikdy by ma nenapadlo, že aj prípravok do nosa môže obsahovať napríklad arašidy.




Sú aj ďalšie možnosti zvlhčovania nosovej sliznice. Rôzne spreje s morskou soľou. Na trhu je kopu značiek ako napr. Mar plus, Stérimar, Physiomer,
Quixx atď.... len treba pátrať a treba si vždy zistiť, či je ten konkrétny sprej vhodný na dlhodobé používanie.

V lekárni som sa od lekárničky dozvedela, že spreje s obsahom éterických olejov nie sú vhodné na dlhodobé používanie. Ja osobne mám skúsenosť, že ak sprej obsahuje éterické zložky, tak mi ešte viac dráždi sliznicu v nose, ktorá potom začne páliť.



Ešte si spomínam na značku určenú na suché sliznice Nisita - sprej, mastička a tuším aj nejaké tabletky, alebo pastilky. Osobnú skúsenosť zatiaľ nemám. Pár info v nemčine - Nisita.de.



Dobrú skúsenosť
mám napr. so sprejom Vincentka. Výrobkov značky Vincentka je viac, tie ostatné som zatiaľ neskúšala. Viac na stránke Vincentka.cz.



Na noc si zvyknem viac premastiť sliznicu nejakou mastičkou. Dobrá je napr. mastička PantheNose s bisabololom, ktorá je vhodná aj z vnútra na regeneráciu sliznice a tiež zvonku na podráždenú kožu okolo nosa pri častom smrkaní. Tak isto sa dá využiť Infadolan, ten tiež celkom dobre pomáha.



Ešte mi radili v lekárni, že aj spreje určené proti chrápaniu, by mali zvlhčovať sliznicu. Neviem, neskúšala som.

Určite sú aj ďalšie možnosti, len treba hľadať, pýtať sa... Postupne budem na tomto blogu pridávať ďalšie informácie k tejto téme.