Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

14. 12. 2010

Bepanthen Augen- und Nasensalbe

Ďalšia možnosť zvlhčovania nie len očí. Bepanthen je očná a nosná mastička s panthenolom. Žiaľ na Slovensku ju nezoženiete. Najskôr sa k nej dostanete asi v Nemecku, Rakúsku, prípadne Švajčiarsku... Ja som mala možnosť vyskúšať ju vďaka jednej veľmi milej pani, ktorá mi ju kúpila v Rakúsku. Čo sa týka očí, má trošku nevýhodu, že sa môže používať po otvorení maximálne dva týždne, keďže neobsahuje konzervačné látky. Ja som ju používal na noc a bola celkom fajn. U mňa je to trochu komplikované, pretože mám ťažký stupeň vysychania očí a neustály zápal, takže sa mi ťažko hľadá niečo naozaj účinné. Ale veľa ľudí si túto mastičku chváli práve pri použití do očí. Mňa oslovila hlavne pri použití do nosa a na pery, tam bola pre mňa naozaj vynikajúca. Do nosa a na pery sa môže používať až do úplného minutia, aspoň tak mi hovoril človek, ktorý túto mastičku už dlho používa.

Ešte malý dodatok: od očného lekára som sa dozvedela, že pri uchovávaní v chladničke sa táto mastička môže do očí používať 2 až 3 týždne maximálne 1 mesiac a na ostatné sliznice bez problémov až do 2 mesiacov.