Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

22. 3. 2011

Teraz niečo pre ťažké stavy suchého oka. Dnes som bola na kontrole u mojej očnej lekárky, kde som sa dozvedela pár informácií, ktoré vám posuniem, možno sa vám zídu.

Jednak je to informácia ohľadne umelých sĺz - pri ťažkom stupni vysychania sa stáva, že hoci si umelé slzy kvapkáte, necítite úľavu. To však nie je dôvod na ich vynechávanie. Ako mi moja lekárka povedala, aj keď ja necítim úľavu po kvapkách, oko to cíti a potrebuje ich. V tom prípade treba pri výbere kvapiek už len pozerať na to, aby neškodili, nerobili problémy. Umelé slzy je treba striedať, tak ako nie je dobré piť stále jednu minerálku, tak je dobré aj umelé slzy občas prestriedať. A tiež je dobré sledovať zápal, mám skúsenosť, že keď sa zmiernil zápal, zmiernil sa aj pocit suchého oka, ustúpilo pálenie a rezanie a ten typický pocit piesku v očiach.


No a druhá informácia sa týka špecializovaného pracoviska v Hágoch, kde sa venujú okrem iného aj očiam a chronickým zápalom. Tu je ich stránka:


NÚTPCH a HCH Vyšné Hágy