Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

16. 3. 2012

Tabletky na podporu tvorby slín

V minulosti som tak okrajovo spomenula výrobky Saliva na úľavu od sucha v ústach. Chcela by som vám ich znova dať do pozornosti. Na výber je sprej Saliva natura a tabletky SST. Sprej je fajn, má príjemnú chuť aj dobrý účinok, ale ja osobne ho používam len večer pri zaspávaní, šetrím si ho kvôli jeho pomerne vysokej cene - ca. 9 eur za 50 ml. Oveľa viac používam tabletky, tie sa pohybujú v cene okolo 8 eur za 100 tabletiek, zoženiete ich v lekárni. Majú príjemnú citrónovú chuť a nabudia tvorbu slín. Páči sa mi na nich, že pôsobia úplne dokonca, až dokiaľ ich celé nescmúľate. Uľavia od sucha v ústach, keď nie je po ruke nič na pitie ani žuvačka. A okrem toho mne vždy spoľahlivo pomôžu v prípade náhleho kašľa - asi to poznáte, keď vás náhle začne neskutočne štekliť v hrdle a dráždiť na kašeľ, až sa slzy tlačia do očí - mne sa to stáva pomerne často a väčšinou v tom najnevhodnejšom čase. Mám odskúšané, že keď si v takom prípade hodím do úst jednu tabletku SST, tak toto škrábanie v hrdle rýchlo ustúpi, pretože sa začnú tvoriť sliny, človek má čo prehĺtať, sliznica v hrdle sa zvlhčí a upokojí. Odkedy mám problém so Sjs a suchom v ústach, tak na tieto tabletky nedám dopustiť. Mám ich neustále pri sebe, či idem mimo dom na dlhší čas alebo len na krátku chvíľu, SST mám vždy vo vrecku alebo v taške, už sa bez nich z domu nepohnem.