Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

2. 7. 2012

SST sa už nevyrábajú :(

S poľutovaním vám musím oznámiť, že tabletky SST, o ktorých som tu pred časom písala, sa už žiaľ prestali vyrábať. Sprej Saliva je stále dostupný, ale tabletky už nie. Je to veľká škoda, pretože v spoločnosti ľudí je dosť nepohodlné a niekedy aj nevhodné vytiahnuť a použiť sprej do úst alebo žuť žuvačku. Drobné tabletky SST boli v tomto ohľade super, človek si ich nenápadne dal do úst a pomaly cmúľal. Ja som ich dosť využívala kvôli suchu v ústach a aj pri náhlom kašli a alebo škriabaní v hrdle, účinnosť mali veľmi dobrú. 
Zatiaľ, čo som pozerala nejakú náhradu, pastilky na podporu slín som našla BioXtra a Xerostom. BioXtra som už vyskúšala, ich účinok oproti SST je o niečo menší resp. kratší. Xerostom zatiaľ neviem zohnať.
Myslím si, že by mohli byť nápomocné aj tvrdé citrónové cukríky (kyslá chuť vie vyprovokovať tvorbu slín), problém ale je, aby pri častom používaní nemali negatívny vplyv na zuby. Mali by byť bez cukru a tiež bez rôznych prídavkov multivitamínov a pod. (zvlášť ak ide o veľmi časté používanie). A takisto by nemali obsahovať príliš veľa umelých sladidiel, ktoré tiež nie sú pri častom používaní vhodné. Skúste sa popýtať svojho zubného lekára alebo dentálnej hygieničky, čo všetko by taký často používaný cukrík nemal obsahovať, aby neškodil zubom...