Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

16. 10. 2012

Zubné pasty

Dostala som dotaz na zubné pasty, ktoré sú vhodné pri xerostómii. No ono to je dosť individuálne, treba vyskúšať čo komu vyhovuje. Ja osobne som už vyskúšala veľa zubných pást a dosť ich skončilo v smetnom koši, pretože ma po nich štípali celé ústa. Mám ale zopár osvedčených, ktoré mi vyhovujú, dobre čistia a nedráždia sliznice. Niečo o tom som už písala v príspevku "Na kvalite čistenia záleží..." Okrem bežných zubných pást z drogérie existujú aj špeciálne zubné pasty určené na suché sliznice. Osobne som vyskúšala Biotene gélovú zubnú pastu (bola celkom fajn) - samozrejme je to ale iná cenová hladina, takže väčšinou kupujem pasty normálne v drogérii. Viac o špeciálnych prípravkoch na xerostómiu (Biotene, BioXtra, Xerostom, Xeros) nájdete v kategórii "Sucho v ústach".
Doplním ešte jednu radu od mojej dentálnej hygieničky, že zubné pasty a ústne vody je dobré striedať, nepoužívať neustále len jednu a tú istú. Napr. pri paste Curaprox enzycal alebo pri ústnej vode Elmex ma upozornila, že pri dlhodobom používaní môžu mierne zafarbiť zuby.