Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

12. 3. 2013

Panthenose

Ďalšia dobrá vec, ktorá sa mi počas zimy (a nie len počas nej) osvedčila. Možno som ju tu už niekde v minulosti spomenula, ale nevadí, pripomeniem ju znova. Je to mastička do nosa Panthenose s bisabololom. Má celkom príjemnú vôňu a hlavne má účinok. Môže sa používať aj zvonku na podráždenú pokožku okolo nosa pri nádche, ale ja ju používam hlavne zvnútra na sliznicu nosa. Väčšinou ju používam večer pred spaním, ale podľa potreby (hlavne cez zimu) aj počas dňa. Okrem nosa používam túto mastičku počas zimy aj na pery, ktoré sú v tomto období viac podráždené a vysušené.
Ešte malé upozornenie: mastička Panthenose je na výber v dvoch možnostiach - s éterickými olejmi alebo s bisabololom. Ja používam práve tú druhú spomínanú - s bisabololom. Éterické oleje sú vhodné pri upchatom nose na uvoľnenie, ale pri suchej sliznici vedia dráždiť a páliť v nose, takže už závisí na vás, či chcete vyskúšať aj túto možnosť.