Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

23. 5. 2022

Metoject PEN 7,5 mg - bez doplatku

Dnes len jedna stručná zaujímavosť o injekčnom Metotrexáte. Liek Metotrexát zrejme niektorí z vás poznajú a užívajú. Pre mňa to bola ďalšia voľba, keď sa ukázalo, že Plaquenil nezvládam na žalúdok a kortikoidy nemôžem kvôli ťažkej osteoporóze...

Metotrexát sa totiž dá podávať nie len v tabletkách (ktoré som mimochodom tiež nezvládala na žalúdok), ale aj v injekciách. Vyrába sa v rôznych gramážach. Ja osobne som si už vyskúšala 15 mg, 12,5 aj 10 mg a momentálne potrebujem 7,5 mg. No a tu som narazila na menší problém.

Zatiaľ čo vyššie gramáže prepláca zdravotná poisťovňa vo forme automatického pera aj v klasickej injekčnej striekačke, u 7,5 mg to tak nie je. Najskôr to vyzeralo, že si to budem musieť hradiť z vlastného, čo nie je malá suma. Ale nakoniec mi ochotný lekárnik vyhrabal v počítači, že jedna verzia tejto gramáže je predsa len hradená poisťovňou. Je to automatické pero (Metoject PEN) v balení po 6 kusov. Tento variant je úplne bez doplatku. Je pod kódom 8877A. To len tak pre info, ak náhodou tiež zháňate injekčný Metotrexát 7,5 mg.