Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

10. 3. 2010

Ústna voda Listerine

Pri Sjögrenovom syndróme je veľmi dôležitá hygiena ústnej dutiny, pretože pri zníženej tvorbe slín často dochádza k množeniu baktérií a zápalom ďasien. Už som spomínala, že je vhodné používať prípravky bez alkoholu, lebo alkohol môže sliznicu ešte viac vysušovať. Napriek tomu mi moja dentálna hygienička a aj niektorí pacienti so Sjs odporučili ústnu vodu Listerine. Listerine je jedna z najúčinnejších ústnych vôd na našom trhu, čo sa týka boja proti baktériám a zápalom. Doteraz som sa jej vyhýbala, lebo obsahuje alkohol. Ale informovala som sa u pacientov so Sjs, ktorí ju používajú a zatiaľ im nespôsobuje žiadne problémy, žiadne vysušovanie sliznice. Takže ak chcete, môžete vyskúšať. Ak nemáte radi príliš silnú chuť, môžete skúsiť Listerine Cool Citrus (oranžovú) alebo Listerine ATC (bledomodrú). Niečo viac o ústnych vodách Listerine na stránkach: www.rod.sk/dentalna-hygiena-listerine, www.peceochrup.cz alebo v nemčine: www.listerine.de















Ak by ste predsa len chceli ústnu vodu bez alkoholu, môžete skúsiť Elmex, Sensodyne alebo napr. Meridol...