Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

13. 7. 2010

Ako si vybrať slzy

Ďalší článok o probléme suchých očí z takého skôr všeobecného pohľadu, nie priamo v súvislosti so Sjögrenovým syndrómom. Nečítala som ho celý, len v závere ma zaujala pomôcka, ako si vybrať kvapky do očí. Je to taká všeobecná rada, môže myslím veľa ľuďom pomôcť. Ja osobne by som ale potrebovala podrobnejšie rady v rámci predposledného riadku tabuľky - suché oko. Lebo samotný problém suchého oka tiež nie je rovnaký u každého človeka. Zatiaľ sa mi podarilo zistiť, že pri dlhodobom používaní umelých sĺz by mali pacienti používať kvapky bez konzervačných látok, ktoré môžu časom dráždiť oko. Ak nájdem ďalšie podrobnosti, ako sa orientovať v ponuke umelých sĺz, tak dám vedieť. Zatiaľ si môžete pozrieť článok:
Máte smädné oči?