Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

5. 12. 2011

HYLO-PARIN

Dostala som príležitosť vyskúšať  4 druhy očných kvapiek s kyselinou hyalurónovou od výrobcu Ursapharm. Konkrétne HYLO-CARE, HYLO-PARIN, HYLO-COMOD a HYLO-GEL. Všetky sú bez konzervačných látok, a teda sú vhodné na dlhodobé používanie. Musím pripomenúť, že ja mám Schirmerov test nulový, teda žiadne slzy a v tomto svetle aj berte informácie, ktoré tu napíšem:

Zatiaľ som skúsila HYLO-CARE, ktorý obsahuje 1mg/ml kyseliny hyalurónovej a dexpanthenol. Výsledok nič moc, účinkovali len veľmi krátko, musela som ich používať takmer každú polhodinu. 
Ako druhý som vyskúšala HYLO-PARIN, ktorý ma milo prekvapil. HYLO-PARIN obsahuje 1mg/ml kyseliny hyalurónovej, heparin a glycerol. Zozačiatku som ho používala tak isto ako predošlé kvapky - takmer každú polhodinu, ale postupne sa interval predlžoval, až som sa asi po dvoch týždňoch dostala na interval dve hodiny. Žiaľ, mala som len jedno balenie 10 ml, ktoré mi vydržalo zhruba tri týždne, takže neviem čo by bolo, keby som ho používala dlhšie. Možno by sa stav očí ešte zlepšil a možno nie, kto vie, niekedy v budúcnosti to ešte možno vyskúšam. Každopádne aj dvojhodinový interval bez bolesti a pálenia očí je u mňa úspech, akurát cena týchto kvapiek a ich obsah, ktorý vydrží pri tomto dávkovaní len tri týždne, sú momentálne trochu nad moje možnosti.
Ešte mám na vyskúšanie HYLO-COMOD (1mg/ml kyseliny hyalurónovej) a HYLO-GEL (2mg/ml kyseliny hyalurónovej). Od tých prvých veľa neočakávam, skôr ten gél s vyšším obsahom kyseliny hyalurónovej by mohol byť pre mňa zaujímavý, ale uvidím keď vyskúšam. Potom napíšem...
Nezabúdajte prosím, že účinok alebo neúčinok rôznych kvapiek a mastičiek do očí je veľmi individuálny, berte tieto moje informácie len ako orientačné, nie ako pravidlo, ktoré musí platiť u každého. Treba len vyskúšať a potom uvidíte čo je dobré pre vás. 

Viac informácií o týchto očných kvapkách nájdete na stránke www.ursapharm.de (v nemčine a angličtine) alebo www.ursapharm.cz (v češtine).