Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

25. 1. 2012

Osteoporóza - rednutie kostí

Pred pár dňami som dostala do zbierky ďalšiu diagnózu - sekundárnu osteoporózu pri Sjögrenovom syndróme a užívaní Prednisonu. Ako sa na to prišlo? Už niekoľko mesiacov mám zhoršené bolesti v rukách a nohách a tiež v chrbte. Pri Sjs sú typické bolesti kĺbov a svalov, takže mi ani nenapadlo pátrať po ďalšej príčine. Ešte že to napadlo mojej doktorke a poslala ma na vyšetrenie hustoty kostí.

Takže som začala pátrať po nejakých informáciách o osteoporóze. Hovorí sa, že osteoporóza nebolí, ale to platí len v začiatkoch. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že keď pokročí, tak bolí a niekedy poriadne. U mňa je to hlavne bolesť v chrbte, ktorá ma obmedzuje v pohybe alebo nepríjemné, niekedy až pálivé bolesti v nohách alebo rukách. Viac o tomto ochorení si môžete pozrieť napríklad na stránkach: osteoporoza.sk alebo somstalekost.sk/osteoporoza

Určite nájdete na webe aj ďalšie zdroje informácií, pretože osteoporóza sa stáva pomerne rozšírenou diagnózou.