Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

12. 8. 2012

Leciderm

Problematike suchej pokožky som sa zatiaľ na tomto blogu veľmi nevenovala. Možno neskôr keď bude čas. Zatiaľ len moja osobná skúsenosť s xerodermiou (suchou pokožkou).

Pri Sjs sa okrem suchých slizníc vyskytuje aj problém suchej pokožky. Najhoršie to býva cez zimu, ja osobne som mala celú zimu veľmi suchú pokožku, podráždenú. Svrbila a šúpala sa mi stále dookola nech som sa natrela čímkoľvek. Skúšala som rôzne prípravky z drogérie na extra suchú pokožku, ale bez úspechu. Nakoniec som zašla do lekárne a skúsila výrobky Leciderm. Sú to nesteroidné prípravky odporúčané pri suchej, podráždenej pokožke s ekzémom, psoriázou alebo pri diabete. Hoci nemám ekzém ani psoriázu, len extrémne suchú pokožku, rozhodla som sa to vyskúšať a konečne zabralo. Už po niekoľkých dňoch som videla výsledky. Použila som sprchový gél a telové mlieko (zozačiatku 3 x denne, neskôr 2 x denne). Neskôr som vyskúšala aj telovú penu, ktorá zaberá výborne, ľahko sa rozotiera a rýchlo vstrebáva. Momentálne cez leto nemám taký problém s vysušenou pokožkou, ale preventívne občas použijem sprchový gél Leciderm a natriem sa bežným krémom z drogérie. Keď príde jeseň a pokožka začne byť zase viac vysušená a podráždená, znova vytiahnem aj ostatné prípravky Leciderm. 

 
Samozrejme v lekárni nájdete aj iné značky prípravkov na suchú pokožku, alebo môžete zájsť ku kožnej lekárke. Mne osobne pomohli práve tieto výrobky, každý musí skúsiť sám, čo zaberie jemu. A nezabúdajte na všeobecné pravidlo pri Sjs - treba veľa piť, zavlažovať telo aj zvnútra.