Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

8. 6. 2013

Vincentka

Vincentka je prírodná minerálna voda, ktorá sa dá použiť vnútorne na pitie, a tiež na ďalšie účely ako napr. sprej do nosa a do hrdla, výplach nosa, výplach úst, zubná pasta, hydratačný krém, pastilky na cmúľanie... Podrobnosti o jednotlivých produktoch sa dozviete na stránke www.vincentka.cz, kde nájdete aj poradňu.
Čo sa týka inhalácie, videla som už aj špeciálny inhalátor na Vincentku (napr. tu www.inhalator.sk). Keďže Sjögrenov syndróm nie je až taká bežná vec, môžete pred použitím týchto produktov využiť poradňu na spomínanej stránke o Vincentke.
Ja zvyknem používať sprej do nosa, keď na mňa "lezie" nachladnutie alebo nádcha. Alebo občas aj preventívne. Pokiaľ si dobre pamätám, tak bol pri ňom aj aplikátor na použitie do hrdla a po minutí sa dala do fľašky naliať minerálka Vincentka a znova používať, len ju bolo treba nechať pred uzavretím fľaštičky chvíľu vybublinkovať. Ďalšie produkty som zatiaľ neskúšala.