Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

27. 1. 2015

Laim, Azulen

Laim a Azulen sú moje najnovšie pokusy zvlhčovania očí. Momentálne riešim hlavne nočné zvlhčovanie. Často sa v noci budím so silným pálením a suchom v očiach, niekedy je problém ich otvoriť a dostať do nich kvapky. Preto som sa rozhodla vyskúšať sprej Laim. Je to sprej s lipozómami  a kyselinou hyalurónovou, má obsah 15 ml, po otvorení sa dá používať až do úplného minutia a konca expirácie a predovšetkým ma zaujalo jeho použitie - striekanie na zatvorené viečka. Ak ma v noci veľmi pália oči a je ťažké ich otvoriť, nahmatám pri posteli sprej a strieknem si 2-krát na každé oko. Po chvíli ich môžem pekne otvoriť aj bez "násilia". Mám tento sprej len pár dní, tak neviem k jeho účinnosti veľa povedať. Zatiaľ mám pocit, že ako samostatný produkt (bez kombinácie s ďalšími mastičkami alebo kvapkami) by bol pre mňa slabý. Ale aspoň to, že mi pomôže od toho najhoršieho nočného pálenia bez násilného otvárania očí, je fajn.

Ďalší môj nedávny pokus o nočné zvlhčenie očí je mastička Ophthalmo-Azulen. Zoženiete bežne v lekárni, bez predpisu, a ani nie je príliš drahá. Nevedela som o nej, dokiaľ mi ju neporadila jedna dobrá duša, ktorá síce nemá Sjögrena ale pracuje v zdravotníctve. Táto mastička je tiež fajn, len sa nezľaknite, je tmavomodrá :-)