Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

8. 3. 2016

Oči a peľová sezóna

Blíži sa peľová sezóna (ak už náhodou aj nenastala), a tak som sa dnes trošku obzerala po kvapkách do očí podráždených alergiou. Minulú jar som celkom fajn zvládla s kvapkami Hylo-protect a neskôr na jeseň som používala Hylo-fresh (alergie na pele mám najviac v jarnom a čosi menej v jesennom období). Oba produkty som tu na blogu už spomínala, nájdete v kategórii Suché oko. Vlaňajšie peľové obdobia som teda zvládla bez pomoci očnej lekárky a bez nejakých extra silných prejavov. Určite o niečo zvýšené pálenie a začervenanie očí bolo, ale nič kritické. A teraz práve uvažujem, čo zvolím pre túto jar. Či tak ako vlani Hylo-protect alebo o niečo slabší Hylo-fresh, prípadne skúsim niečo nové?

Momentálne ma zaujali napr. kvapky Vividrin ectoin Rovnako ako Hylo-protect obsahujú účinnú látku ectoin, ktorá upokojuje oči podráždené alergiou. Akurát Vividrin je o čosi lacnejší.
O kvapkách Vividrin som sa na internete v slovenčine veľa nedočítala. Ale na jednej nemeckej stránke som zistila, že obsahujú ectoin 20 mg/ml (rovnako ako Hylo-protect), kys. hyalurónovú (nedefinované množstvo), natrium chlorid a vodu na injekciu. Sú bez konzervačných látok. Obsah je 10 ml a cena okolo 6-7 eur (Hylo-protect 10ml za ca. 8-11 eur). Vyzerá to dobre, až na to, že Vividrin sa po otvorení môže používať iba 6 týždňov, čo je trošku málo. Jednak za 6 týždňov celých 10 ml pravdepodobne neminiem (ak nebudú príliš silné alergické prejavy, tak pri použití len ráno a večer mi 10 ml môže vydržať aj 8-10 týždňov) a bude škoda ich vyhodiť, a za druhé "moje" jarné peľové obdobie trvá viac ako 6 týždňov, potrebujem pokryť tak 2-3 mesiace, no tak ešte uvidím ako sa rozhodnem.
Ak by som chcela prvý krát skúšať niečo s ectoinom, tak Vividrin je jednoznačne lacnejšia voľba, ale keďže mám už túto látku odskúšanú (v podobe Hylo-protectu) a viem, aké dlhé obdobie mi treba pokryť a zhruba ako dlho mi tých 10 ml môže vydržať, tak je to v mojom prípade ešte na zváženie... Takéto veci si už musí premyslieť každý sám podľa seba, nie je od veci trošku si sledovať účinky a rýchlosť míňania jednotlivých kvapiek. Človek si s tým v budúcnosti môže ušetriť nejaké to euro a možno aj nejaké zbytočné neúspechy. Lebo, povedzme si na rovinu, takéto celoživotné zvlhčovanie očí je poriadne drahá záležitosť.

Na podráždené oči alergiou môžete vyskúšať aj nové kvapky Azelastin-comod. Sú to antihistaminiká, účinná látka je azelastini hydrochloridum 0,50 mg/ml. V zložení majú ale aj hypromelózu, ktorá mi v minulosti neurobila dobre, takže toto ja osobne zatiaľ skúšať nebudem. Viac o týchto kvapkách ako aj o ostatných kvapkách z rodiny "Hylo-" sa dočítate na stránke www.ocnipece.cz
No a konečne som sa rozhodla namiesto klasického Optive vyskúšať novinku Optive fusion, ktorý je obohatený o kyselinu hyalurónovú. Už som ho tu nedávno spomínala. Takže moje momentálne zvlhčovanie očí bude vyzerať asi tak, že ráno a večer niečo hustejšie - čiže Hylo-gel a k nemu niečo na alergiu - Hylo-protect alebo Hylo-fresh alebo Vividrin (tie na alergiu podľa potreby možno aj na obed) a ostatné zvlhčovanie počas dňa Optive fusion. Vyskúšam a potom napíšem ako to dopadlo. Optive je môj favorit a ešte v spojení s kys. hyalurónovou by to nemuselo byť zlé. No ale nebudem predbiehať, napríklad Optive plus mi nerobil dobre, štípali ma z neho oči. Niečo bližšie o Optive fusion napríklad tu: www.nej-lekarna.cz/optive-fusion