Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

15. 8. 2009

Umelé slzy

Ako ste si mohli prečítať na stránkach o Suchom oku (o ktorých som písala v predošlom príspevku), pri nedostatočnej tvorbe sĺz je potrebné umelo zvlhčovať oči. Inak môže dôjsť k zápalom spojiviek a rohovky a časom aj k poškodeniu rohovky a zraku. Na zvlhčenie oka je množstvo prípravkov vo forme gélu alebo kvapiek, ktoré môže predpísať očný lekár (Suché oko - liečba). Kvapky sú vhodné pri menšom postihnutí, ale ak je tvorba sĺz podstatne obmedzená, podľa mojej skúsenosti aj doporučenia mojej očnej lekárky, v takomto prípade je lepšie používať gél, ktorý vydrží v oku dlhší čas ako kvapky. Závisí to samozrejme od konkrétneho stavu. Ja osobne mám výsledok Schirmerovho testu 0mm, takže čo sa týka frekvencie kvapkania, je pre mňa určite výhodnejší gél. V každom prípade je potrebné zájsť k očnému lekárovi na vyšetrenie a poradiť sa, čo by bolo vhodné práve pre vás.

Okrem prípravkov na predpis sú aj rôzne voľnopredajné veci, teraz spomeniem len zopár:

Napríklad kvapky Systane, ktoré sa v oku menia na gél, takže ich netreba aplikovať tak často ako klasické kvapky. Viac si môžete pozrieť na stránke Systane.




Pred pár dňami ma kamarátka upozornila na novinku na trhu - očný sprej Tears Again. Zatiaľ som si to nestihla veľmi preštudovať, ani neviem, kde sa to dá zohnať na Slovensku. Ale v Googli určite niečo nájdete :)




Ďalšou novinkou pri Syndróme suchého oka sú kvapky Optive. Viac o kvapkách na stránke Optive.




Samozrejme je to ho na trhu oveľa viac, treba len hľadať a skúšať...