Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

20. 12. 2012

Sjs a potláčanie žalúdočnej kyseliny

Možno beriete liek Helicid alebo iný liek na ochranu žalúdka a potláčanie žalúdočnej kyseliny. Treba byť ale opatrný pri jeho dlhodobom užívaní. Po čase môže takýto liek začať viacej škodiť ako pomáhať. Samozrejme existujú opodstatnené prípady, kedy sa takýto liek predpisuje dlhodobo, ale vždy je dobré občas skonzultovať s lekátom, či je tento liek ešte stále pre vás potrebný. Pri Sjs totiž časom dochádza k zníženej produkcii žalúdočnej kyseliny.
Boli časy, kedy som takýto liek potrebovala každé ráno. Ale môj gastroenterológ mi postupne znižoval dávky a priebežne kontroloval stav žalúdočnej kyseliny. Postupne som sa dostala do fázy, kedy som užívala takýto liek len občas, keď mi bolo pár dní po sebe naozaj ťažko na žalúdok - vtedy som si dala dva-tri dni po sebe napr. Nolapzu a potom opäť nič. No a teraz mám lieky tohto typu už celkom zakázané, pretože mám veľmi malé množstvo žalúdočnej kyseliny a jej potlačenie by ešte viac zhoršilo tráviaci proces. Občas pacienti so Sjs prichádzajú aj do štádia, kedy si musia žalúdočnú kyselinu dopĺňať.