Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

24. 3. 2014

Nežiadúce zafarbenie zubov

Už som tu spomínala, že časté používanie niektorých zubných pást a ústnych vôd môže spôsobiť nežiadúce hnedé fľaky na zuboch. Osobne to mám overené pri paste Enzycal Curaprox a tiež pri paste a ústnej vode Elmex. Pred nedávnom som sa dočítala, že takýto nežiadúci efekt môže mať aj ústna voda Meridol (možno aj zubná pasta? neviem), tu je o tom zopár slov v nemčine: http://www.gaba.ch/htm/576/de_CH/Produkte.pdf?Brand=meridol&Product=17921
Pre tých, čo nemčinu neovládajú, krátky preklad z hornej časti druhej strany: "Používanie ústnej vody Meridol môže v niektorých málo prípadoch viesť k zafarbeniu zubov. V takých prípadoch sa odporúča preveriť u pacienta spôsob použitia eventuálne aj techniku čistenia zubov. Zafarbenie zubov je možné odstrániť profesionálnym vyčistením." 

Viem, že som tu pred časom v príspevku "Na kvalite čistenia záleží..." písala práve o týchto zubných pastách, ale tak človek sa stále učí a časom som sama na sebe zistila, že Enzycal aj Elmex mi naozaj zafarbujú zuby. Takže mojím terajším favoritom je zubná pasta Pronamel, prípadne môže byť aj ústna voda Pronamel, ale lepšie mi chutia ústne vody Listerine Zero a Listerine Total Care Zero. V poslednej dobe mi pribudol ďalší problém - neznášanlivosť lepku, takže už sledujem aj túto zložku a zubná pasta Pronamel a tiež spomínané ústne vody Listerine, pokiaľ viem, lepok neobsahujú. Ostatné prípravky ústnej hygieny zatiaľ z hľadiska lepku nejak veľmi preštudované nemám.
Keď už som pri tom lepku, tak čo sa týka kozmetiky používanej na pokožku, tam lepok neprekáža, problém môže robiť akurát kozmetika, ktorá sa dostáva na sliznice, odkiaľ sa lepok môže ľahšie vstrebať do tela - čiže v prípade celiakie alebo inej neznášanlivosti lepku pozor na zubné pasty, ústne vody a balzamy na peri.