Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

16. 6. 2014

HYLO® EYE CARE

Pred časom som už spomínala niektoré očné kvapky a mastičky od výrobcu Ursapharm. Výrobky HYLO® EYE CARE sú určené pre suché oko, sú bez konzervantov a fosfátov a práve som zistila, že už ich je na trhu celkom pekná družina, konkrétne sedem:
HYLO®-FRESH, HYLO-COMOD®, HYLO®-GEL, Vitamin A-POS®, HYLO-CARE®, HYLO-PARIN® , PARIN-POS® a HYLO®-PROTECT

Osobne som už mala možnosť, vďaka jednej milej očnej doktorke, testovať päť z nich. Len v krátkosti pripomeniem:
kvapky HYLO-COMOD obsahujú 1 mg/ml hyaluronátu sodného, HYLO-CARE 1 mg/ml hyaluronátu sodného a dexpanthenol, HYLO-PARIN 1 mg/ml hyaluronátu sodného, heparin a glycerol a HYLO-GEL obsahuje 2 mg/ml hyaluronátu sodného. A tiež som testovala mastičku VitaminA-POS s obsahom vitamínu A a PARIN-POS. Podrobné informácie o všetkých produktoch nájdete na stránke ursapharm.cz. Ja osobne som mala najlepší efekt po kvapkách HYLO-GEL, pretože majú zo všetkých najvyšší obsah hyaluronátu sodného, no aj tak to bolo pre mňa ešte stále málo, resp. nad moje finančné možnosti - pri balení 10 ml a dávkovaní ca. každé 2 hodiny (platí pre ťažký stupeň syndrómu suchého oka, Schirmerov test nulový). Viac o mojich zisteniach pri testovaní týchto prípravkov nájdete v kategórii Suché oko

Momentálne sú na trhu ďalšie dva druhy kvapiek, ktoré som zatiaľ netestovala. HYLO®-PROTECT obsahuje 0,5 mg/ml hyaluronátu sodného a ectoin a je určený pre suché oči s príznakmi zápalu a alergie. HYLO®-FRESH obsahuje hyaluronát sodný 0,3 mg/ml a očianku (světlík lékařský, Euphrasia) a je určený na osvieženie pre unavené a namáhané oči. Viac info zase na stránke ursapharm.cz

Na bežné zvlhčovanie očí som si nakoniec našla kvapky od iného výrobcu, ktoré mi pomáhajú ca. 3-4 hodiny a teda sú aj cenovo výhodnejšie, ale keďže som aj alergik na pele a mávam podráždené, zapálené oči, prípadne unavené z pozerania do PC, možno by som skúsila moje umelé slzy občas doplniť kvapkami HYLO-FRESH alebo HYLO-PROTECT ? uvidíme, nie sú práve najlacnejšie, ale možno to stojí za pokus...