Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

27. 7. 2022

Nordic Walking pre reumatikov

Nordic Walking alebo severská chôdza s paličkami, je už niekoľko rokov obľúbeným športom reumatikov, pretože nie je fyzicky príliš náročná a má mnoho zdravotných benefitov. Ak ste aj vy "walkermi", poprosíme, keby ste sa zapojili do prieskumu o tom, čo vám táto aktivita prináša. Prieskum je spojený so súťažou o zaujímavé ceny. Viac informácií nájdete na stránke mojareuma.sk.

Ja mám paličky už rok a prešla som s nimi nejeden kilometer. Posledné mesiace som síce mala pauzu zo zdravotných dôvodov, ale už sa teším, ako ich znova vytiahnem.

Chôdza s paličkami mi pomáha rozhýbať ramená, chrbticu a samozrejme aj nohy. A hlavne mi poskytuje priestor na odpočinok pre moju myseľ. Keď takú hodinku kráčam v svižnom tempe a pozerám na okolitú prírodu, krásne si pri tom vyčistím hlavu. Sú to chvíle, kedy odo mňa nikto nič nechce a nepotrebuje.

Ak ste začiatočníci, najlepšie bude pozrieť si inštruktážne videá od asociácie SNWA. Mne sa najlepšie osvedčila jednoduchá rada, myslím, že je aj na niektorom z videí:
Postavte sa, chyťte do rúk paličky a zveste ruky voľne vedľa tela. Najskôr len kráčajte a paličky ťahajte za sebou. Postupne začnite kývať rukami ako pri bežnej chôdzi, ako by ste mali prázdne ruky. Pohyb by mal byť prirodzený. Keď kráčate správne, pohyb vychádza z pleca, nie z lakťa, v lakti sa ruky zohýbajú len mierne. Ruky idú v opačnom rytme ako nohy - keď ide dopredu pravá noha, spolu s ňou ide dopredu ľavá ruka a naopak, s ľavou nohou ide dopredu pravá ruka. Rozhýbete si tým ramená a aj hornú časť chrbtice, pretože pohybom rúk mierne vytáčate trup do strán. Veď uvidíte sami na videách.


Ešte jedna poznámka k paličkám - paličky na Nordic Walking nie sú totožné s trekingovými paličkami. NW paličky majú pevnejšie uchytenie na ruky, vďaka čomu môžete hýbať rukami voľne a bez strachu, že vám paličky vypadnú z rúk. NW paličky sú tiež o niečo ľahšie ako trekingové. Výšku paličiek si nastavte tak, že keď ich opriete kolmo o zem, ruku by ste mali mať zohnutú v pravom uhle alebo radšej kúsok nižšie (určite nie vyššie).